Harkai nyugdíjastornázók szigetközi kirándulása

Idén is a Harkai Karitász-csoport szervezésében került sor az együtt tornázó, kicsit régebb óta fiatal csoport kirándulására június 28-án, melyet jómagam a „tízezer lépés kirándulásának” neveztem el. Idei úticélunk a rajkai Arany Kárász kemping volt, ahonnan a kísérőkkel együtt 40 fős csoport 3 turnusban ismerkedett a Mosoni-Dunaág élővilágával.

A kishajón utazva, csodás jó időben igazi érdekességeket láttunk. Láthattuk a kedves kis hódok pusztítása következtében elszáradt óriási fákat, a ritka kék szitakötőket. A csoport egy része a tanösvényen végigsétálva tette meg az utat az étteremig. A finom ebéd előtt és után megnézhettünk pár alpakát, kengurut, majd buszunkkal Ausztria felé vettük az irányt. A Fertő-tavat megkerülve és a burgenlandi lankás borvidéken áthaladva rövid látogatást tettünk a magyarok szívének oly kedves, egykori legkisebb szabad királyi városban, Ruszton. Régen a belváros minden házának kéményén gólyák fészkeltek. Sajnos mára már nem minden fészekbe költöztek vissza egykori lakói, de az egyedülálló élmény így is megadatott. A kellemes belvárosi séta során igazán hangulatos, szép, virágos udvarokat láthattunk a kisvárosban, amelyet idén jobbára megkímélt a turistaszezon. Harkára kora esti órákban tértünk vissza, ahol elköszönéskor mindenki azt kérdezte Dobos Gyöngyitől és a többi önkéntes kísérőtől, hogy nem lehetne idén még egy további kirándulást szervezni? Addig is viszontlátjuk egymást július 3-án, a következő nyugdíjas fit-tornán.

Köszönöm Dobos Gyöngyinek és a Harkai karitász-csoport a szervezést és a lehetőséget, hogy részt vehettem a kiránduláson.